با مسجدی ها

ان المساجد لله جمیعاً

با مسجدی ها

ان المساجد لله جمیعاً

( إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلَّا اللَّهَ ۖ فَعَسَىٰ أُولَٰئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِینَ). [توبه/18]
نویسندگان
منوی با مسجدی ها
آخرین نظرات

۳۳ مطلب توسط «سید جواد سادات شهابی» ثبت شده است

قال رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم):

«مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادى یا لَلْمُسْلِمینْ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم»

  کسى که صداى انسانى را بشنود که فریاد مى زند:

  اى مسلمانان به دادم برسید و کمکم کنید،
  کسى که این فریاد را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست.

کافی جلد 2 صفحه 164 

  آیا هنوز هم زمان آن نرسیده که مسلمین عالم در حمایت از مظلومین غزه و برای مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی ید واحده شوند؟

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ اسفند ۰۲ ، ۱۶:۰۴
سید جواد سادات شهابی

مساله‌ی فلسطین و مبارزه برای آزادسازی آن از شرِ رژیم غاصب صهیونیستی یکی از موضوعات کلیدی و پرتکرار در بیانات رهبر انقلاب اسلامی و از مهم‌ترین دستورکارهای انقلاب و نظام اسلامی است.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۰۲ ، ۱۶:۲۰
سید جواد سادات شهابی

 

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱ ۱۱ آذر ۰۱ ، ۲۳:۰۵
سید جواد سادات شهابی

تصاویر مربوط به جشنهای مسجد در نیمه شعبان را می توانید در ادامه مطلب مشاهده کنید

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ اسفند ۰۰ ، ۱۷:۱۵
سید جواد سادات شهابی
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ دی ۰۰ ، ۱۰:۳۰
سید جواد سادات شهابی
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۰۰ ، ۰۹:۴۰
سید جواد سادات شهابی

 

  • این هفته با بسیجی های مسجدمون واسه اردوی بعد از دعای ندبه به اردوگاه غدیر (کمپ غدیر) رفتیم و چون هوا یه خورده خنک بود واسه گرم شدن دسته جمعی یه فوتبال اساسی زدیم..

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۰۰ ، ۲۲:۰۴
سید جواد سادات شهابی
  • خانواده هایی که فدا شدن عزیزترین عزیزانشان را دیده اند و عمریست که هم دوری محبوب قلب و آرامش جانشان را تحمل می کنند و هم راهشان را ادامه می دهند، حقیقتاً سزاوار تعظیم و تجلیلند!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۰۰ ، ۱۸:۱۰
سید جواد سادات شهابی

 این روز ها که ایام هفته ی بسیج فرا رسیده، دلمان برای بسیجیانی که جانشان را برای امنیت و آرامش قلوبمان به خدا هدیه کرده اند خیلی تنگ می شود!

به همین خاطر و به مناسبت هفته ی بسیج به اتفاق بسیجیان برادر و خواهر مسجد حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، برای سر سلامتی و ابراز قدردانی از این خانواده ها که حقیقتاً آبروهای محله و مسجدمان هستند به درب منازل این خانواده های معزز و مکرم شهدای محله رفتیم و در حد وسع ناچیزمان ولی با قلبی سرشار از شور و محبت، عظمت مقام شهدایمان را گرامی داشتیم.

[کاری مشترک از پایگاه(برادران) شهید سرافراز عبدالحسین برونسی و پایگاه (خواهران) حضرت زهرا سلام الله علیها ]

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۰۰ ، ۲۳:۱۹
سید جواد سادات شهابی

 

  • از خوبی های همسایگی امام رضا علیه السلام یکیش اینه که اگه هر وقت دلت تنگ باشه میدونی که این امام رئوف رو داری بری زیارت حرم با صفای آقای دو عالم..

  • خودمم خیلی دلم هوای حرم داشت ! با نوجوون های مسجدی هم که صحبت کردیم اونها هم پیشنهاد حرم دادن! این شد که دسته جمعی با دو ماشین سواری راهی حرم شدیم! صف زیارت عجیب طولانی بود! ولی با هم بودن و در کنار حرم یار بودن زمان رو از یاد و خاطر آدمی میبره..

  • بعد از زیارت رفتیم دفتر فرهنگی و هم از خودمون پذیرایی کردیم و هم یه مسابقه اسم فامیل بازی داشتیم که نتیجش در ادامه مطلب براتون قرار داده شد .

    خوش گذشت ، جای همه بچه مسجدیا خالی..

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۰۰ ، ۲۰:۰۵
سید جواد سادات شهابی
  • این جمعه بسیج ناحیه برامون اردوی آموزشی برگزار کرد که البته خیلی از بسیجی ها شرایط حضور نداشتن و یا نتونستن بیان، از طرفی هم هوا خیلی سرد بود و نمیشد کوچیکتر ها رو واسه پیاده روی ببریمشون اردوی بیرون از مسجد، به همین خاطر، یه  برنامه ی جذاب و آشنا واسشون توی مسجد برگذار کردیم..

  • جزئیاتشو در ادامه مطلب بخوانید..

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۰۰ ، ۱۳:۵۶
سید جواد سادات شهابی
  • امشب در جلسه عمومی با مسجدی ها از همون ابتدای جلسه معلوم بود که خدا خیلی هوای این جلسه رو داره! انگار دست خدا با این جماعت بود...

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۰۰ ، ۲۲:۵۴
سید جواد سادات شهابی

  السلام علیک یا ابا الحسن یا علی ابن موسی الرضا المرتضی..

  •  این جمعه بعد از دعای ندبه برنامه پیاده روی از مسجد تا حرم امیر دلها علی بن موسی الرضا علیه السلام برنامه ی ویژه ی بسیجی های مسجد حضرت حضرتولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بود..

 

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۰۰ ، ۱۶:۴۴
سید جواد سادات شهابی
  • وقتی قرار شد کاری تشکیلاتی انجام بدیم لازمه تا حدودی به توانایی های مجموعه ها اعتماد کنیم! این باعث رشد و مسئولیت پذیری نوجوانان و جوانان و باعث پیشرفت سریعتر مجموعه خواهد شد.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ مهر ۰۰ ، ۲۱:۰۵
سید جواد سادات شهابی
  • امسال به دلیل وجود بیماری کرونا (کوید19) و برنامه ریزی های دولتی خیلی ها نتونستن خودشونو اربعین به کربلا برسونن ولی ما و دوستانمون و خیلی از عاشقای حضرت سید الشهداء به نیابت از دوست دارانشان و به نیابت از همه ی کسانی که میل داشتند در این پیاده روی سهمی داشته باشند قدم زدیم و زیارت کردیم و برای حل این مشکل دعا کردیم.

  • امیدوریم  که هیچ عاشقی از حرم جا نمونه.. میدونم که هیچ جوره این حرارت قلب ها آروم نمیشه ولی شنیدن ماجرایی از پیغمبر اکرم خالی از لطف نیست:

برای شنیدن صوت ماجرا روی تصویر زیر کلیک کنید؛

  • صوت زیارت نامه ای که به نیابت همه ی دوستداران حضرت و یارانش خواندیم در پاییین قرار داده شده .

برای شنیدن زیارت عاشورایی که به نیابت شما خوانده شده روی تصویر زیر کلیک کنید؛

...

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۰۰ ، ۲۳:۱۷
سید جواد سادات شهابی

اگه خاطرتون باشه دوشنبه هفته قبل فیلم منطقه پرواز ممنوع رو در طرح "سینما مسجدیا" با هم دیدیم ؟ این دوشنبه شب یه فیلم سینمایی  خیلی قدیمی به نام "نیش"، روی پرده ی سینما مسجدیا داشتیم ..

فیلمی در ژانر ماجراجویی - درام - اکشن  که با توجه به سلیقه و درخواست مخاطبین پخش شد..

به طور کلی شاید این فیلم در زمان خودش خیلی خوب بود اما نباید انتظار داشت که امروز که سینمای ایران اینقدر پیشرفتت کرده هم به چنین فیلمهایی  از 10 نمره بیشتر از 5 بدیم ولی اگه زمانه ی خودش رو در نظر بگیریم شاید بشه گفت نمره 7 یا 8 براش خوب باشه..

به هرحال این فیلم رو از آپارات براتون (همینجا) گذاشتم که اگه خواستید ببینید یا اگه خوشتون اومد تهیه کنید و مثل ما توی مسجدتون پخش کنید؛

 

در ادامه مطلب میتونید تصاویر و مطالبی از سینما مسجدیای این هفته ببینید و بخونید؛

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۰۰ ، ۲۲:۲۰
سید جواد سادات شهابی

با توجه به افزایش جمعیت شرکت کنندگان طرح صالحین قرار شد از این به بعد شب هایی که جمعیت خیلی زیاد شد دو تا حلقه تشکیل بشه و حلقه ی نوجوانان از حلقه جوانان تفکیک بشه..

اینکه عزیزان جوان و نوجوان به این جلسات استقبال نشون میدن تا حد زیادی مسئولیت برگزار کنندگان جلسات رو زیاد و سنگین میکنه..

 

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۰۰ ، ۱۱:۵۳
سید جواد سادات شهابی

یادتون هست که دوشنبه هفته قبل فیلم اشنوگل رو در طرح "سینما مسجدیا" با هم دیدیم ؟ این دوشنبه شب فیلم سینمایی "منطقه پرواز ممنوع"، روی پرده ی سینما مسجدیا بود..

فیلمی در ژانر ماجراجویی - درام - خانوادگی که تا حد زیادی میتونه برای نوجوانان مشوق باشه..

به طور کلی خوب بود من که در سایت سلام سینما بهش از 10 7 دادم و به نظرم این نمره ی خوبیه.. خودمون این فیلمها رو میخریم ولی لینک این فیلم رو از آپارات براتون (همینجا) گذاشتم که اگه خواستید ببینید و رای بدید یا اگه خوشتون اومد تهیه کنید و مثل ما توی مسجدتون پخش کنید؛

در ادامه مطلب میتونید تصاویر و مطالبی از سینما مسجدیای این هفته ببینید و بخونید؛

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۰۰ ، ۱۱:۱۵
سید جواد سادات شهابی

یادتون هست که هفته گذشته دو تا اردو  توی یک روز داشتیم که ؟!!!.. اما جمعه ی این هفته که به قولی روز ولادت امام باقر علیه السلام هم بود، واسه برنامه ی اردوی پیاده روی و کوهنوردی به کوهپایه ها و چشمه ی خلج رفتیم..

و اما تصاویر و نتایج مسابقات اردوی این هفته ؛

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۰۰ ، ۲۳:۵۸
سید جواد سادات شهابی

وفات جوان مسجدی جناب آقای محمد مرحمتی را خدمت همه ی مسجدی ها، خصوصاً خانواده گرامیشان تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان از خداوند منّان صبر جمیل و اجر جزیل آرزو می نماییم ! 

امیدواریم ما را در غم از دست دادن جوانتان شریک بدانید..

به همین مناسبت از همه ی مسجدی های گرامی خواهشمندیم نماز شب اول قبر را فراموش نکنند ؛

روش اقامه نماز شب اول قبر؛ همانند نماز صبح 2 رکعتی است ولی در رکعت اول بعد از حمد یک مرتبه آیة الکرسی خوانده می شود و در رکعت دوم بعد از حمد ده مرتبه سوره قدر (انا انزلناه..) را بخواند! و بعد از نماز بگوید : اللهم و ابعث ثوابها الی قبر محمد مرحمتی ابن اسدالله..

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۰۰ ، ۱۸:۵۸
سید جواد سادات شهابی

 امام محمد باقر(ع) به فردی به نام علقمه که درباره چگونگی زیارت امام حسین (ع) از راه دور سوال پرسیده بود، فرمودند: پس از آنکه به آن حضرت با سلامی اشاره کردی، دو رکعت نماز بخوان و سپس زیارت عاشورا را بخوان، هنگامی که این زیارت را خواندی در حقیقت او را به چیزی خواندی که هر کس از ملائکه که بخواهند او را زیارت کنند، به آن می‌خوانند و خداوند برای تو هزار هزار حسنه می‌نویسد و از تو هزار هزار سیئه دور می‌نماید و تو را هزار هزار مرتبه بالا می‌برد. همانند کسانی هستی که در رکاب آن حضرت به شهادت رسیدند. حتی در درجات آنها هم شریک می‌شوی.(کامل الزیارات- ص 74)

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۰۰ ، ۱۵:۲۰
سید جواد سادات شهابی

معرفی طرح ؛

طرح "سینما مسجدیا" که با محوریت مسجد و جذب نوجوانان تماشاگر فیلم های ارزشی پا به میدان نبرد فرهنگی گذاشته! یکی از برنامه هایی است که از چندین سال پیش در مساجد مختلف سراسر کشور اجرا گردیده و همچنان جایگاه خود را در دل نوجوانان و جوانان مسجدی دارد ..  مسجد حضرت ولی عصر و پایگاه شهید برونسی هر دوشنبه بعد از برنامه های شبانگاهی مسجد این طرح را اجرا می نماید!

این دوشنبه شب فیلم سینمایی اشنوگل را انتخاب نمودیم .. لینک (دانلود) و امکان (نظر دهی) هم براتون گذاشتم، راستش خودم که از 10 بهش 8 دادم..

 

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۰۰ ، ۱۰:۳۳
سید جواد سادات شهابی

 

اگه نگیم بهترین  باید گفت یکی از پربارترین برنامه های بسیج شجره ی طیبه ی صالحینه، برنامه ای مشق شده از مباحثات حوزه علمیه و زینت شده با تنوع در اجرا و  آزاد از بسیاری قیود دست و پا گیر و قابل اجرا در هر زمان و مکانی...

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۰۰ ، ۱۹:۰۶
سید جواد سادات شهابی

گاهی یاد خاطرات گذشته دلهایمان را هوایی روضه های ناب میکند ؛

پس از اینهمه تلاش در دهه ی اول محرم امسال (1443) جا داره تا از یک دهه زحمت بسیجیان عزیز در برپایی نظم جلسات حسینی و یاری رسانی در توزیع غذا و مرتب نمودن فضای مدرسه فضلی نژاد تشکر  کنیم ! اجرتان با سید الشهداء..

همچنین تشکری هم باید از حضور گرم شرکت کننده ها داشته باشیم و فراموش نکنیم که وقتی چند مسجد دستشان در دست هم باشد کاری به این وسعت برای مجریانش  راحت تر می شود و این برنامه با همه ی سختی هایش اثبات کرد که ما مسجدی های همسایه میتوانیم با یکدیگر همکاری های وسیعتری هم داشته باشیم و کارهای عظیم فرهنگی را در منطقه اجراء و عملیاتی کنیم..

 به امید رضایت اهل بیت علیهم السلام ..

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۰۰ ، ۰۱:۳۶
سید جواد سادات شهابی

 

 یکی از برنامه هایی که بصورت برنامه ی ثابت مسجد و بسیج شهید  برونسی دراومده، اردوی پیاده روی به تفرجگاه های نسبتاً نزدیکه...

 اردوی جمعه گذشته به پای چشمه قائم که یادتون هست؟

 با توجه به برگزاری دعای ندبه در مسجد این برنامه یا به دعای ندبه ختم  میشه و یا بعد از دعای ندبه شروع میشه..

 این هفته ولی به دلایلی توی یک روز 2 تا اردو داشتیم که میتونید ماجرا رو در ادامه ی این مطلب مطالعه کنید..

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۰۰ ، ۱۸:۵۰
سید جواد سادات شهابی

 

 

برگزاری مراسم عزاداری سیّد الشهداء علیه السلام همه روزه ساعت ۱۰ صبح الی۱۲ ظهر

باقرائت (زیارت عاشورا، علقمه، ناحیه مقدسه...)

سخنران : حجت الاسلام بخشی

با حضور خود مراسمات حسینی را زینت ببخشید

آدرس: بلوار سپاه، سپاه 32، مسجد حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف
# با رعایت پروتکل های بهداشتی
# پایگاه حضرت زهرا سلام الله علیها
# پایگاه شهید عبدالحسین برونسی

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۰۰ ، ۱۲:۱۱
سید جواد سادات شهابی

 

نام طرح: پایگاه سلامت طرح شهید سلیمانی

مجری ؛ پایگاه خواهران حضرت زهرا سلام الله علیها و پایگاه برادران شهید عبدالحسین برونسی

کلیات طرح: شناسایی و توزیع غذای گرم (سوپ) به بیماران کرونایی محله، توزیع ماسک به بیماران و توزیع داروی امام کاظم علیه السلام

جزئیات بیشتر طرح را میتوانید در ادامه مطلب بخوانید.

# پایگاه حضرت زهرا سلام الله علیها
# پایگاه شهید عبدالحسین برونسی

     

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۰۰ ، ۲۳:۲۴
سید جواد سادات شهابی

اسماء الحسنی

 دوست عزیزی متن عربی اسماء الحسنی رو بصورت اعراب گذاری شد درخواست کرده بود !
واسه اینکه هم ایشون و هم هر عزیز دیگه ای که بخواد بتونه استفاد کنه متن عربی اعراب گذاری شده رو به همراه ترجمه فارسی و انگلیسی و دانلود تواشیح در ادامه مطلب قرار دادم !
[بنده رو هم از دعای خیرتون بی بهره نگذارید]

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۰۰ ، ۱۶:۴۴
سید جواد سادات شهابی

 

به همّت مسجدی عزیز جناب آقای الوندی و با حضور مسجدی های پایه  اردو  این جمعه بعد از  برگزاری دعای ندبه برنامه کوهنوردی داشتیم..

تصاویر و  توضیحاتی  از اردو در ادامه مطلب درج شده است..

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ شهریور ۰۰ ، ۱۲:۱۱
سید جواد سادات شهابی

( إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلَّا اللَّهَ فَعَسَى أُولَٰئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِینَ). [توبه/18]

* منحصرا تعمیر مساجد خدا به دست کسانی است که به خدا و روز قیامت ایمان آورده و نماز به پا دارند و زکات مال خود بدهند و از غیر خدا نترسند، پس امید است که از هدایت‌یافتگان راه خدا باشند.[سوره توبه آیه 18]

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۰۰ ، ۱۷:۲۱
سید جواد سادات شهابی

* در فضیلت زیارت عاشورا، همین بس که از سنخ سایر زیارات نیست که به ظاهر از انشا و املای معصوم است (هر چند از قلوب مطهر ایشان چیزی جز آنچه از عالم بالا می رسد، صادر نمی شود.)

 این زیارت از احادیث قدسیه ای است که به همین ترتیب، از زیارت و لعن و سلام و دعا، از حضرت احدیّت به جبرئیل امین و از او به خاتم النبیین صلی الله علیه وآله وسلم رسیده است (و به حسب تجربه، مداومت در خواندن آن در چهل روز یا کمتر، در برآورده شدن حاجات و نیل به مقاصد و دفع دشمنان بی نظیر است.)

 صفوان می گوید: امام صادق علیه السلام به من فرمود:

بر خواندن این زیارت (عاشورا) مواظبت کن. پس به درستی که من، ضامن قبولی زیارت کسی هستم که از دور و نزدیک، این زیارت را بخواند، که سعی او مشکور باشد، سلام او به آن حضرت برسد و محجوب نماند و حاجت او از طرف خدا برآورده شود و به هر چه که خواهد برسد و خدا او را نومید نگرداند.(مفاتیح الجنان، چاپ اسوه، ص 760.)

 در حکایت تشرف جناب حاج سید احمد رشتی به خدمت حضرت ولی عصر - ارواحنا فداه - در سفر حج، آن حضرت فرمود: «چرا شما عاشورا نمی خوانید؟! عاشورا! عاشورا!!.»(داستان های شگفت، شهید دستغیب، ص 316.)

 عالم جلیل، شیخ عبدالهادی حائری مازندرانی از والد خود (حاجی ملا ابوالحسن) نقل کرده است که من حاج میرزا علی نقی طباطبایی را بعد از رحلتش در خواب دیدم و به او گفتم: آیا آرزویی داری؟ گفت: یک آرزو دارم و آن این است که چرا در دنیا هر روز «زیارت عاشورا» نخواندم.

 رسم سیّد این بود که در تمام دهه ی اول محرم، زیارت عاشورا می خواند، ولی بعد از مرگ، افسوس می خورد که چرا در تمام ایام سال، موفق به این زیارت نبوده است.(سید علی موحد ابطحی، زیارت عاشورا و آثار شگفت آن، ص 16، به نقل از کتاب تذکره الزائرین.)

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۰۰ ، ۰۲:۲۹
سید جواد سادات شهابی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۰۰ ، ۱۴:۲۰
سید جواد سادات شهابی

بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ 

کلّ امر ذی بال لم یبدأ فیه باسم الله فهو ابتر

هر کاری که با نام خدا شروع نشود ابتر(ناقص) است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۰۰ ، ۱۴:۲۰
سید جواد سادات شهابی